Zamawiający ogłosił przetarg, w którym zamówienie zostało podzielone na 10 części (X Rejonów). Przetarg został ogłoszony w trybie zam</a>ówień przekraczających progi unijne. Dokonując podziału na części Zamawiający w SWZ dopuścił możliwość składania przez wykonawców wielu ofert. Jednocześnie określił on, że zamówienie może być udzielone temu samemu wykonawcy na maksymalnie 3 części.
W przypadku wyboru oferty jednego wykonawcy w większej niż maksymalnej liczbie części Zamawiający przewidział mechanizmy wyboru maksymalnej liczby ofert (3 oferty).
Wykonawca X złożył oferty na 7 części. W każdej z nich termin związania ofertą był taki sam. Wobec nadchodzącego upływu terminu związania ofertami Zamawiający wystąpił do wykonawców i jego przedłużenie. Wykonawca X przedłużył termin w odniesieniu do 5 ofert i zabezpieczył je gwarancjami ubezpieczeniowymi.
Zamawiający przyjął koncepcję rozstrzygania przetargu odrębnie dla każdego rejonu/części zamiast jednoczesnego rozstrzygnięcia we wszystkich częściach. W przypadku części 3 i 4 oferty Wykonawcy X zostały wybrane jako najkorzystniejsze. Zamawiający nie dokonał wyboru w części nr 2 i 7 „doprowadzając” do upływu przedłużonego terminu związania ofertą w tych rejonach. W obu tych częściach oferty Wykonawcy były najkorzystniejsze.
Już po upływie terminu związania ofert w części nr 7 Zamawiający przesłał rozstrzygnięcie o wyborze oferty najkorzystniejszej innego wykonawcy, mimo że ofertą najkorzystniejszą była oferta Wykonawcy X. Zamawiający przyjął bowiem, że Wykonawca X złożył oferty najkorzystniejsze w rejonach 2, 3 i 4, a wobec ograniczenia maksymalnej liczby wybranych ofert jego oferta w części nr 7 nie może zostać wybrana. W tym samym dniu Wykonawca X otrzymał od Zamawiającego wezwanie do wyrażenia zgody na wybór jego oferty w części nr 2.
Wykonawca złożył do Krajowej Izby Odwoławczej (KIO) odwołanie od rozstrzygnięcia Zamawiającego o wyborze oferty innego wykonawcy na część nr 7. W odwołaniu Wykonawca X podniósł szereg argumentów, które Zamawiający w całości uwzględnił, bez konieczności wydawania wyroku przez KIO.